![]() |
Mi a jobb: megtanulni vagy bemagolni az anyagot?
![]() |
Az eredmény: nem fogja szeretni azt a tantárgyat a tanuló. |
Közvetlen, tapasztalati úton...
![]() |
A szülő olvas és mutatja a képet.
Amikor legközelebb a gyermek az ismert szót meghallja, akkor tudja és érti azt.
Van tapasztalata és tudása már arról a dologról.
![]() |
Hasznosak az esti mesék?
Lefekvés előtt mesét olvas a szülő a piciknek, ők hamar elalszanak az első oldal után.
Mondhatja azt a szülő, hogy biztosan fáradtak voltak.
Mi történt?
Mesélés alatt a gyermek figyelme erős, többször megállít és kérdez, ha valami nem érthető számára.
Ez teljesen természetes folyamat a részéről.
A mesék hasznosak és fejlesztőek.
![]() |
Amikor a gyermek iskolába megy,
már nem lesz olyan erős az érdeklődése,
nehezen tudja az információkat befogadni, néha fáradt és kedvetlen.
A szülő nem ér rá, hogy segítsen a gyermekének.
Mi az összefüggés a célok, a megtanulás, a tudás, önbizalom és a kreativitás között?
![]() |
Fontos a cél.
Ha valaki úgy tanul meg dolgokat, hogy meg akarja tudni azt,
akkor kérdez, segítséget kér, megnézi, kipróbálja, gyakorolja,
bizonyos a tudásában,
képes új dolgokat létrehozni.
Akkor mi a baj a tanulással?
A gyerekeknek vannak céljaik, érdeklődnek az új dolgok iránt, hamar megtanulják és tudják alkalmazni is a megszerzett tudást, tapasztalatokat szereznek, alkotnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése