2015. október 4., vasárnap

Mi a baj a tanulással? 2. rész.



Az előző bejegyzésemben az volt a téma, hogy mi a baj a tanulással és
hová tűnt a gyermek alapvető kíváncsisága és tudásvágya?


Forrás:
http://lifepress.hu/forums/1

Hogy megtudjuk a választ, vizsgáljuk meg újra a kisgyermekkort.


Forrás:
http://okosgyerek.reblog.hu/




Az tény, hogy kisgyermekek 
nagyon könnyen
 és gyorsan tanulnak meg dolgokat. 















Forrás:
http://anyamento.hu/


Emlékszem, amikor ovis volt a lányom
megkérdezte tőlem, hogy mikor fog tudni ő is olvasni?

- Amikor iskolába jársz!- válaszoltam.











Forrás:
http://varazsbetu.hu/


Aztán egyik este azt mondta nekem:
- alig várja, hogy iskolába mehessen, 
mert akkor bármit el tud 
olvasni majd egyedül is.

És azután ő fog mesét olvasni nekem.

Nagyon aranyos!
.












Forrás:
http://varazsbetu.
A gyermekek nagyon gyorsan megtanulnak bármit, amit célul tűznek ki maguknak.



Aztán történik valami, amitől megváltozik a hozzáállása
a tanuláshoz.

Mi a probléma?













Célokat kell keresni a gyermek számára olyant, amit ő szeretne megvalósítani.

Ha nem tudja mit szeretne, akkor segíteni kell neki.



Forrás:
http://www.erdekesvilag.hu//
Érdemes sokféle lehetőséget megmutatni a gyermeknek.
Ez lehet zene-és hangszeres tanulás,
sport, tánc, sakk
vagy egy állatmenhely, ahol a cicáknak olvasnak a gyerekek,
ők  pedig dorombolnak cserébe.





Forrás:
http://www.nlcafe.hu/szabadido/




A kisfiam nagyon szerette az ilyenfajta közös olvasást.

Nyáron, a kerteben felállítottunk egy sátrat, ő pedig bevitte a kedvenc könyveit, 
a takaróját, párnáját 
meg a cicáját 
és egész délután olvasott neki meséket. 

Forrás:
http://napidoktor.hu//


 Ennek az lett az eredménye,
hogy tízévesen már ifjúsági regényeket is szívesen olvasott. 








Ha a gyermek tudja, hogy miért tesz meg dolgokat, mit akar megvalósítani,
akkor a lelkesedését, vidámságát
 és a tettvágyát újra visszakapja.

Fontos! 
Neki kell a döntést meghoznia 
azzal kapcsolatban, hogy mit akar megtanulni.
Forrás:
http://gerinces.hu/


Lehet közös célokat is kitűzni és együtt megvalósítani azokat.
A szülő is elmondhatja a  saját céljait,
így tapasztalja meg a gyermek, hogy célokra mindenkinek szüksége van,
mert ez az élet mozgatója.

(Nincs annál rosszabb, amikor egy tétlen, unatkozó gyerek vagy felnőtt van a céltudatos emberek között.)



Forrás:
http://boldoganyu.blog.hu/2014/06/25/az_ot_szeretetnyelv_3_resz


Jó szórakozás lehet például versenyt rendezni, 
- ki éri el előbb a célvonalat?









Forrás:
http://likefestoon.com/ma-van-a-csaladok-napja/

Együtt tanulni nagyon élvezetes lehet
a család minden tagjának
- persze mindenki a saját témájából készül fel.

Majd lehet bemutatót tartani, hogy ki mit tud.







Így lesz a tanulás érdekes és szórakoztató  a gyermek számára,
megtapasztalja, hogy a célok megvalósításához szüksége van
 új ismeretek elsajátítására begyakorlásra.

A gyermek sikerélménye ezután garantált lesz, és az önbizalmát is növeli.





Forrás:
http://www.piknikmagazin.hu





 Mit tegyen a szülő, akinek a gyermeke azt mondja

-Nem akarom megtanulni,
mert már tudom!






Forrás:
http://www.gyerekabc.hu/

Mit tegyen a szülő 
amikor a  gyermeke panaszkodik, hogy 
nem érti azt amit tanul?










Mi az oka, ha a gyermeknek nehézségei vannak a tananyaggal?

A probléma okát és a megoldást a következő bejegyzésemben olvashatod.
Tarts velem akkor is.

Köszönöm, hogy itt voltál.

Ha kérdésed van, írj bátran!
E-mail: magantanulas.eva@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése