Miért megy az egyiknek jól, a másiknak nem olyan jól vagy egyáltalán nem?
![]() |
Ha szülő vagy, akkor biztosan te is tapasztaltad te is.
![]() Forrás: |
http://www.koloknet.hu/ |
Aztán az iskoláskorban történik valami és a tanulási kedv már nem olyan, mint régen.
A tanulási képességet nagyban befolyásolják a célok megléte vagy azok hiánya.
Ha valaki nem akar megtanulni dolgokat, az két okra vezethető vissza:
- ha már tudja azt,
- vagy nincs célja vele.
De miért nem megy olyan jól a tanulás, ha van cél és kedv is?
Van valami más oka is?
Az 1. és talán a leggyakoribb probléma:
![]() |
Forrás :http://www.tantaki.hu/ |
- tanuló elolvasta az anyagot
és nem emlékszik rá, hogy
miről olvasott.
Tanulás közben "ábrándozik." ![]() |
Forrás: http://www.telegraph |
Láthatóan em érdekli az, amit tanul. ![]() |
Forrás: http://kicsiarakas |
![]() |
Forrás: http://www.szeretlek Tanulás helyett szívesebben csinálna valami mást. |
![]() |
Forrás http://kicsiarakas. |
Fáradt, néha elbóbiskol a könyv fölött.
Mérges lesz és nem akar többet tanulni.
Ezek a leggyakrabban előforduló fizikai jelzések, amik észrevehetők tanulás közben egy diákon.
Fontos! Ez a jelenség meggátolja a tanuló továbbhaladását a tananyagon és annak teljes megértését fogja lelassítani, illetve meggátolni nála.
A 2. probléma ami felléphet a tanulás során.
Összpontosít a szövegre, betűkre, mintha azokat nem ismerné.
Panaszkodik, hogy fáj a gyomra, feje, szeme vagy esetleg szédül.
A tanuló mérges, hangos, ingerült lesz.
Fontos!
Ezek a testi megnyilvánulások nem mindig fizikai betegségre utalhatnak,
( észreveszi a szülő, hogy rendszeresen akkor jelentkeznek a fájdalmak, amikor tanul a gyermek)
valami más problémát jelezhetnek, ami összefügghet a tanulással.
A 3. tanulási probléma.
Nem tudja alkalmazni a következő lépést, össze van zavarodva és bizonytalanná válik.
Pl.: ha gyermek az egyik órán az összeadást tanulja, a következő órán pedig egyenleteket kellene megoldania. Teljes zűrzavarban lenne.
Fontos!
A lépések sorozatának betartása.
Ha a tanulás során fellépő akadályok nincsenek kezelve, azok kihatnak a gyermek viselkedésére, mind a hozzáállás, önbecsülés és a kitartás területén egyaránt.
Hogyan lehet a tanulás közben fellépő akadályokat megoldani?
És hogyan válhat a gyermekünk gyors, jó felfogású tanulóvá?
A következő bejegyzésemben erről lesz szó.
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Írj bátran!
Ha többet szeretnél tudni az említett tanulási problémákról és azok kezelési módjáról, írj nekem és megadom a szerző nevét és a könyv címét, ami segítségedre lehet.
E-mail: magantanulas.eva@gmail.com
Köszönöm,hogy itt voltál.
Ezek a leggyakrabban előforduló fizikai jelzések, amik észrevehetők tanulás közben egy diákon.
Fontos! Ez a jelenség meggátolja a tanuló továbbhaladását a tananyagon és annak teljes megértését fogja lelassítani, illetve meggátolni nála.
A 2. probléma ami felléphet a tanulás során.
![]() |
Forrás: http://www.napocska.hu/ |
Ráfekszik a könyvre, szinte teljesen "beleolvad az asztalba.
![]() |
Forrás: http://www.pecsma.hu/ |
![]() |
Forrás: http//www.bien.hu/ |
Panaszkodik, hogy fáj a gyomra, feje, szeme vagy esetleg szédül.
![]() |
Forrás: http://revolucio. |
A tanuló mérges, hangos, ingerült lesz.
Fontos!
Ezek a testi megnyilvánulások nem mindig fizikai betegségre utalhatnak,
( észreveszi a szülő, hogy rendszeresen akkor jelentkeznek a fájdalmak, amikor tanul a gyermek)
valami más problémát jelezhetnek, ami összefügghet a tanulással.
A 3. tanulási probléma.
![]() |
Forrás: http://www.koloknet.hu/ |
Nem tudja alkalmazni a következő lépést, össze van zavarodva és bizonytalanná válik.
Pl.: ha gyermek az egyik órán az összeadást tanulja, a következő órán pedig egyenleteket kellene megoldania. Teljes zűrzavarban lenne.
Fontos!
A lépések sorozatának betartása.
Ha a tanulás során fellépő akadályok nincsenek kezelve, azok kihatnak a gyermek viselkedésére, mind a hozzáállás, önbecsülés és a kitartás területén egyaránt.
Hogyan lehet a tanulás közben fellépő akadályokat megoldani?
És hogyan válhat a gyermekünk gyors, jó felfogású tanulóvá?
A következő bejegyzésemben erről lesz szó.
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Írj bátran!
Ha többet szeretnél tudni az említett tanulási problémákról és azok kezelési módjáról, írj nekem és megadom a szerző nevét és a könyv címét, ami segítségedre lehet.
E-mail: magantanulas.eva@gmail.com
Köszönöm,hogy itt voltál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése