2015. október 25., vasárnap

Mi a baj a tanulással? 3.

Mi a baj a tanulással? 

Miért megy az egyiknek jól, a másiknak nem olyan jól vagy egyáltalán nem?


 A kisgyermeknél nem merül fel, hogy valamit nem ért vagy nem tud megtanulni. Van valamilyen titok, hogy milyen módon teszi ezt? 
Ha szülő vagy, akkor biztosan te is tapasztaltad te is.

Forrás:
http://www.koloknet.hu/

Aztán az iskoláskorban történik valami és a tanulási kedv már nem olyan, mint régen.
A tanulási képességet nagyban befolyásolják a célok megléte vagy azok hiánya.
Ha valaki nem akar megtanulni dolgokat, az két okra vezethető vissza:
-  ha már tudja  azt,
-  vagy  nincs célja vele.







De miért nem megy olyan jól a tanulás, ha van cél és kedv is? 
Van valami más oka is? 



Az 1. és talán a leggyakoribb probléma:
Forrás
:http://www.tantaki.hu/




 -  tanuló elolvasta az anyagot 
és nem  emlékszik rá, hogy 
miről  olvasott. 

  










Tanulás közben "ábrándozik."

                                Forrás:
                                 
http://www.telegraph


Láthatóan em érdekli az, amit tanul. 
                                                                                                            Forrás:
                                                                                                    http://kicsiarakas


Forrás:
http://www.szeretlek

Tanulás helyett szívesebben csinálna valami mást.

 
Forrás
http://kicsiarakas.




Fáradt, néha elbóbiskol a könyv fölött.






Forrás:
http://www.kidsp
Mérges lesz és nem akar többet tanulni.

Ezek a leggyakrabban előforduló fizikai jelzések, amik észrevehetők tanulás közben egy diákon.


Fontos! Ez a jelenség meggátolja a tanuló továbbhaladását a tananyagon és annak  teljes megértését fogja lelassítani, illetve meggátolni nála.



A 2. probléma ami felléphet a tanulás során.

Forrás:
http://www.napocska.hu/



Ráfekszik a könyvre, szinte teljesen  "beleolvad az asztalba.






Forrás:
http://www.pecsma.hu/








Összpontosít a szövegre, betűkre, mintha azokat nem ismerné.






Forrás:
http//www.bien.hu/






     





 
Panaszkodik, hogy fáj a gyomra, feje, szeme vagy esetleg szédül.                   






Forrás:
http://revolucio.









          A tanuló mérges, hangos, ingerült lesz.











Fontos!
Ezek a testi megnyilvánulások nem mindig fizikai betegségre utalhatnak, 
( észreveszi a szülő, hogy rendszeresen akkor jelentkeznek a fájdalmak, amikor tanul a gyermek)
 valami más problémát jelezhetnek, ami összefügghet a tanulással. 


A 3. tanulási probléma.


Forrás:
http://www.koloknet.hu/




Nem tudja alkalmazni a következő lépést, össze van zavarodva és bizonytalanná válik.



    





Pl.: ha gyermek az egyik órán az összeadást tanulja, a következő órán pedig egyenleteket kellene megoldania. Teljes zűrzavarban lenne.

Fontos!
A lépések sorozatának betartása.

Ha a tanulás során fellépő akadályok nincsenek kezelve, azok kihatnak a gyermek viselkedésére, mind a hozzáállás, önbecsülés és a kitartás területén egyaránt. 

Hogyan lehet a tanulás közben fellépő akadályokat megoldani?
És hogyan válhat a gyermekünk gyors, jó felfogású tanulóvá?

A következő bejegyzésemben erről lesz szó.

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Írj bátran!

Ha többet szeretnél tudni az említett tanulási problémákról és azok kezelési módjáról, írj nekem és megadom a szerző nevét és a könyv címét, ami segítségedre lehet.

E-mail: magantanulas.eva@gmail.com


Köszönöm,hogy itt voltál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése